Cum să mănânci vegan în călătorii

Majoritatea persoanelor care au ales o alimentație vegană sau bazată pe vegetale se simt puși în dificultate și scoși în afara zonei de confort în momentul în care trebuie să plece într-o călătorie. Vor avea unde să își gătească mese complete din punct de vedere nutrițional? Vor avea la restaurante opțiuni, în afară de bine-cunoscutul combo de cartofi prăjiți și salată? Va trebui să își împacheteze un bagaj separat numai pentru pungile de ovăz și conservele cu linte și năut? 

Tocmai din acest motiv am pus laolaltă aceste sfaturi, astfel încât călătoria ta să nu fie un joc de supraviețuire până la următoarea masă.

 

Informează-te dinainte!

În ultima vreme au apărut din ce în ce mai multe restaurante „veggie-friendly” peste tot în lume. Înainte să pleci, o simplă căutare pe Google și privire aruncată în meniul acestora te va ajuta să îți formezi o idee despre cum va trebui să te pregătești. O aplicație foarte utilă este „Happy cow”, care îți arată toate restaurantele vegetariene și vegane și magazinele naturiste dintr-o anumită zonă.

 

Încearcă să construiești mese echilibrate cu opțiunile care există!

Chiar și atunci când nu există prea multe variante, nu e imposibil sa încropești o masă mai mult decât decentă. Pentru a face aceasta, trebuie să ai în minte următoarele lucruri:

  • Formează o bază din legume: salată, legume la grătar sau soté;
  • Adaugă o sursă de carbohidrați complecși: paste sau orez integral, cartofi, pâine integrală;
  • Nu uita de proteine: fasole (iahnia de fasole fiind o alternativă foarte răspândită în toate restaurantele cu specific românesc), linte. Poate ai noroc și găsești un fel de mâncare ce conține tofu sau semințe. Dacă, însă, niciunul dintre aceste lucruri nu e posibil, continuă să citești punctul 4.
  • Grăsimi: hummus, ulei de măsline, mujdei (care e, de regulă, făcut cu ulei).

 

Frecventează piețele și standurile cu produse locale

În zonele mediteraneene, asiatice și nu numai,  există o imensă selecție de mâncăruri tradiționale care sunt bazate pe alimente vegetale. Bucătăriile ethiopiană, indiană, mexicană, coreeană, italiană și chinezească sunt doar câteva dintre exemple și merită încercate!

 

E mai bine să ai un plan B, decât să regreți!

Dacă internetul nu ți-a oferit destule informații cu privire la opțiunile pe care le ai, e recomandat să îți împachetezi, totuși, „mâncarea de siguranță”. De obicei, alimentele sățioase, care nu sunt perisabile și pe care le poți pregăti cu ușurință sunt cea mai bună alegere. Printre acestea se pot afla:

  • Ovăz sau muesli de fructe;
  • O alternativă de lapte praf vegetal (poate fi preparat rapid cu apă fiartă și e de preferat față de o vânătoare de lapte de soia pentru a-ți face cafeaua sau micul-dejun);
  • Trail mix (poate fi foarte ușor adaptat cu fructele și nucile tale preferate – curmale, merișoare, prune și caise uscate, stafide, alune, migdale, fistic etc.);
  • Batoane sau gustări;
  • Biscuiți sau brioșe gătite de acasă;
  • O sursă de proteine la îndemână: precum este scris la punctul 2, e posibil ca restaurantele să nu ofere alternative care să nu necesite uciderea unui animal. De aceea, cel mai simplu e să ai pregătită o conservă de leguminoase pe care să o adaugi mesei tale.

 

Gătește atunci când ai posibilitatea!

Dacă ai la dispoziție o bucătărie sau măcar o plită sau cuptor cu microunde, lucrurile devin mult mai simple. Te poți aproviziona de la un supermarket și găti mese rapide și gustoase. Cele mai la îndemână variante sunt mixurile congelate de legume și pastele, împreună cu o sursă de proteine la alegere și avocado sau semințe. Pentru inspirație, internetul nu contenește să ofere idei. Un exemplu de videoclip util este acesta.

 

Nu te lăsa stresat prea mult!

Important e să ții minte că o călătorie nu ar trebui să fie marcată de grija permanentă legată de mâncare. Dacă pentru câteva zile nu reușești să te hrănești în proportie de 100% corect, e în regulă! Îți vei relua obiceiurile când ajungi înapoi acasă. Este mult mai important să te bucuri de momentele pe care le trăiești și de persoanele în compania cărora ești. Cu toate acestea, dacă ții cont de sfaturile de mai sus, îți va fi cu siguranță mult mai ușor și vei fi eliberat de o grijă în plus.

 

Autor: Miruna Savin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *